Lego Mindstorms: De robotonderwijzer
Nadat je kennis hebt gemaakt met de software en de manieren van motoraandrijvingen, een extra motor en de sensoren, kun je je verder verdiepen in het programmeren van de Lego Mindstorms robot. Aan het eind van de les zou je een zelf bepaalde route af moeten kunnen leggen, terwijl je iets geprogrammeerd hebt met de nieuw verkregen kennis. Dus het is niet de bedoeling om alles alleen maar te kopiëren. Voor deze opdrachten gebruik je een legorobot die al in elkaar zit, maar soms moet je aanpassingen maken, via de aanwijzingen uit het het onderdeel van de robotonderwijzer.
Voorkennis:
Je hebt voor deze opdracht de kennis nodig uit Lego Mindstorms EV3 B1, B2 en B3
Tijd voor deze opdracht:
1 a 2 lessen per opdracht
Acceptatie criteria:
- Je voegt blokken uit het keuze menu samen tot een programma
- Je kunt je robot een van te voren bepaalde taak laten uitvoeren
- Je kunt met de nieuw verkregen kennis toepassen in een eigen opdracht
- Je geeft aan welke onderdelen je nieuw hebt geleerd
- Je kunt in het programma de verschillende onderdelen verklaren
- Je maakt een screenshot van je programma met het programma dat je hebt geschreven
- Je hebt je programma in je mapje Lego Mindstorms opgeslagen
Beoordelingspunten:
1 punt per uitgevoerde nieuwe taak